Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 31 mars 2011

Viktminskningsfasen dag 54

Den här dagen har bara flutit förbi.
Sonen och jag har haft massor av kvalitetstid.
Vi har sett tre avsnitt av Dexter. Den är så spännande just nu men...skolarbete måste gå före tv och jag hade själv några måsten som skulle göras så vi fick nöja oss med de avsnitt vi såg tills vidare ;-)

Maten är busenkel nu när det bara är proteindagar. Sista dagen i morgon och sedan ska jag äta grönsaker till min protein. Blir ju massa merarbete!
Frukosten idag blev som de andra dagarna den här veckan. Kokt ägg och en galett. Till lunchen gjorde jag äntligen den falska krabban.
Det smakade precis så gott som jag kommer ihåg. Tog ett Carls bröd till det och sedan var jag mätt. Orkade inget mellanmål idag. Till middag var det grytbitar och tzatziki som gällde. Jag skulle nog kunna äta det varje dag. Det är så mustigt och man känner sig verkligen mätt och belåten.

Idag blev det ingen Wii-bräda. Jag testade att ställa mig på vår crosstrainer i stället. Sist jag använde den var nog lite drygt en månad sedan och då klarade jag nästan 3 minuter innan jag föll ihop. Idag klarade jag 10 minuter och inser att jag måste fortsätta på den. En timme borde jag klara innan april månad är slut. Vi får väl se. Ambitionen är hög så det är väl bara till att utnyttja det.

Håller tummarna för alla som gör sin veckovägning i morgon.

6 kommentarer:

  1. Tack vännen, ja det är tur att det går neråt i varje fall.
    Och då är jag inte lika duktig som du med motionen, jag "bara" knallar mina promenader. Idag blir det en shoppingrunda med dottern, badkläder ska det bli.

    SvaraRadera
  2. Badkläder...får lite dålig vibbar inför det men i år SKA det blir bättre.
    En shoppingrunda bränner också kalorier :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för pepp! :)
    Usch jag känner att jag är på ett gräsligt lättretligt humör idag så typ allting irriterar mig.. sen får jag dåligt samvete och då blir jag ännu mer irriterad ^^

    Usch, en timme låter väldigt länge tycker jag! Jag klarar bara typ 5 min på cykeln här, men 30 min ska jag då klara innan april är slut... Vi får jämföra våra resultat sen i slutet på april :P

    SvaraRadera
  4. Ja vi kanske kan klara det båda två. Jag tycker det är skönt att höra att det finns någon mer som inte klarar sig så länge.
    Det är ok med retligt humör. När jag var med barn nummer två tittade maken på mig en kväll och sa antingen gör du en gravtest eller så skiljer vi oss. Vi är fortfarande gifta :-)

    SvaraRadera
  5. Haha ja det är nästan så att jag önskar att jag var gravid på riktigt så att jag har nåt att skylla på... ^^

    Ja jag kan väl säkert klara lite längre än 5 minuter om jag verkligen sätter mig in i det, men man ska ju inte köra tills man svimmar :P Vilket jag nästan gjorde idag.. zumba, cykling, hantlar och övningar... Så ska ta det lite lugnare hädanefter :P

    Nej men vi diskuterade faktiskt barn ett tag och försökte ett par månader, men sen kom jag på att jag nog vill ha ett jobb först, och bo i hus och vara gift :P Och framförallt; gå ner i vikt :P
    Jag älskar 1 april :D

    SvaraRadera
  6. Jag älskar också 1 april...i varje fall de år jag har lyckats lura någon ;-)

    SvaraRadera