Whole30

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 22 juni 2011

Viktminskningsfasen dag 137

Har varit hos min underbara vän med fina salongen.
Har fått en behövlig vaxning av oönskad ansiktsbehåring...jag vägrar att kalla det skägg! Bara så ni vet det ;-)
Fick även lite färg på bryn och fransar så nu kan jag visa mig ute utan att måla på mig först. Helt klart en fördel i sommarvärmen...om det nu blir någon sommar mer i år.

Har varit lite halvslarvig med mat och motion i dag. Åt ägg till frukost och efter det drack jag te i stora mängder fram till eftermiddagen. Då blev det en glass och mer te. Till middag åt jag kyckling, tomat och lite chevré. Till efterrätt blev det så klart en glass, en nödvändighet efter så slarviga mattider.

Motion fick jag när jag halvsprang uppför alla trappor till äldsta dottern. För ett tag sedan fick jag gå väldigt långsamt och helst vila halvvägs...och idag så var jag inte ens anfådd när jag kom upp. Det är på alla de här små sakerna som man märker att man blir så mycket starkare. Sedan lade jag till lite lyft med litet barnbarn. Bästa motionen som finns!

Resten av motionen har jag fått av att dammsuga och röja undan här. I morgon får vi efterlängtat besök av en farmor med make och då vill jag att det ska vara nystädat så att vi bara kan umgås hela tiden. Vi får se hur länge de stannar men en vecka blir det nog i alla fall. Jag hoppas på fint väder så vi kan sitta i trädgården och bara vara :-)

Nu tänker jag slänga mig i soffan en stund.
Ikväll får alla som behöver det en kram.

2 kommentarer:

  1. Sv;tack Majja!
    Det är "tur" att jag mår så bra i mitt sätt att äta, så att jag inte skulle spårat ur, så att säga...
    jag vet ju att det är stressen som gör att det segar...
    kram tebax

    SvaraRadera
  2. Vårt parallella liv igen, båda är numera mustaschlösa.
    ;)

    SvaraRadera