Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 31 juli 2011

Viktminskningsfasen dag 176

Det har varit en riktigt bra dag idag!

Vi började så klart dagen med ägg och bacon. Det känns inte som det är riktigt helg annars.
Så gick både maken och jag ut och satte i gång med trädgården.

Medan maken lagade trappan så rensade jag ogräs.
Efter det satte vi igång och flytta på pallkragar. Vi har ställt ut fyra stycken stora och en liten. Så nu är hela trädgården fylld med dessa fantastiskt praktiska saker.

Redan innan hade jag tre stycken små som jag har gjort en liten zenträdgård av. Några stycken olika fetblad, vita stenar och några lyktor. Det är bättre än det låter.

Dessutom har jag haft tre stycken stora på rad. I dem finns det smultron, Astilbe och Doftjasmin. Vi har ställt dem så att det blir som ett litet uterum. Just nu står det en gungställning där men när den inte behövs längre så kanske det blir en liten damm där J
Jag har en tanke om att jag ska måla pallkragarna faluröda. Det är snyggt mot gräsmattan…vi får väl se hur det blir.
Idag satte vi i varje fall ut tre stycken stora till. De ska jag ha som ett litet grönsaksland nästa år. Inte för att jag är speciellt duktig med växter men det kan vara roligt ändå.
Nu småler nog min mamma för hon har alltid sagt att jag kommer att bli intresserad när barnen har blivit stora och nu är de stora och jag är intresserad.

Tillbaka till maten.
Vi åt lite yoghurt till lunchen och så åt vi pannbiff och broccoli till middag.

Allt utomhus arbeten får räknas som dagens motion. Som styrketräningpass flyttade jag på stenar J
Jag bar dem inte så långt och de var inte så tunga men det är mycket bättre än ingenting alls.

Allt som allt en riktigt bra Dukandag.
Ska inte börja om på riktigt förrän på onsdag men jag kan ju tjuvstarta lite innan kalaset och när jag har ätit mig mätt på kakor, bullar och tårta på tisdag så blir det nog inte svårt att attackera på onsdagen.


I morgon är det vägning. Vi får väl se vad den här veckan har gjort för skada.
Det blev nog lite rörigt i kväll men det är nog för att jag har fått så mycket frisk luft :-)

Kram till alla som har fått frisk luft idag.

2 kommentarer:

  1. Vore kul att se bild på dina pallkragar.
    Hejsningar från en som har massor av frisk Hälsingeluft i lungorna.

    SvaraRadera
  2. Jag ska försöka fixa en bild.

    SvaraRadera