Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 29 april 2012

Jag kan

blogga två dagar i sträck :-)
Det trodde nog ingen att jag skulle klara igen men här är jag.

En annan sak jag klarat är att jag har slutat dricka lightdrickor!!!
Nu tror jag att våra ungar blir lite förvånade ;-)



För väldigt länge sedan drack jag kopiösa mängder med vatten...och då menar jag massor. Jag drack ofta uppåt 5 liter om dagen och till slut mådde jag dåligt på det.
På inrådan av läkaren började jag med lightdrickor för då var det svårt att dricka så himla mycket.
Med åren har det blivit mer och mer.
Nu inser jag att det blir för mycket med 1 liter light om dagen så nu har jag slutat!
Yeah mig!!!!

Nu ska jag ju inte bara rosa mig själv utan också vår yngste son som var den som utmanade mig. Han har druckit lika mycket och det är bara att inse att det är nog inte bra för oss. Vi bryter vårt beroende genom att dricka kolsyrat vatten och det går bra...
faktiskt ;-)

Dagen har varit stressig med aktiviteter på jobbet och mycket telefon så nu ska jag vila lite.

Kram till alla som kan

3 kommentarer:

  1. Över huvud taget inte bra att dricka en massa läsk, oavsett light eller inte.
    Dyrt om inte annat.
    Jag dricker nästan alltid kolsyrat vatten till maten, har alltid en flaska vatten i kylskåpet, så det är iskallt när man bubblar till det.
    Kan ta en Cola Zero eller nåt om jag vill lyxa till det, men uppriktigt så tycker jag det är för sött.
    Skönt att veta att du kan, även om du inte kan Dukan längre;-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är för sött och för dyrt men har man blivit beroende så har man :-(
      Nu är vi i varje fall över det värsta över.

      Radera
  2. Fantastiskt bra jobbat att bryta ett beroende sådär!! :D
    Vilken tur du har som har yngste sonen som kan utmana dig i det här!
    Hejja hejja!

    Kram

    SvaraRadera