Whole30

LilySlim Weight loss tickers

måndag 22 augusti 2011

Viktminskningsfasen dag 197 och Dag 15 på Utmaningen

Jag är nog inte riktigt klok :-)
Jag antog ytterligare en utmaning. Denna är att klara av att göra 100 armhävningar på 6 veckor.
Jag har aldrig gjort en armhävning i hela mitt liv!
Man börjar med att testa sig själv och det gjorde jag :-)
Jag klarade nästan av att göra 5 stycken men bara när jag stod på knä. Jag vet att jag är svag i överkroppen men detta var ju löjligt ;-)

Lägg ihop det dåliga resultatet till veckans viktuppgång och jag känner att nu jäklar måste det hända saker.
Jag kanske måste ha utmaningar för att göra mitt bästa.

Dagens frukost blev, inte helt oväntat, ägg och galett. Till lunch åt jag lite av grytbitarna från igår och till middag blev det keso och kalkonskivor. Jag har nog druckit för lite vatten i dag känner jag och det är väl inte helt lämpligt att dricka ikapp nu precis innan sängdags :-)

Med motionen har det väl varit lite bättre.
6 veckorsutmaningen resulterade i föjande träning;
5 stycken så kallade armhävningar
2 * 1 minut med plankan.
Kanske inte så himla mycket men bättre än inget alls.
Förutom det så har jag ägnat 25 minuter åt Pilates.

Checklista för Räkans utmaning
  • Dieten - check, för lite vatten :-(
  • Fysisk träning - Pilates + 2*1 min plankan + 5 stycken armhävningar
  • Mental träning - Spelade lite Dr Mario.
  • Mot målvikt - Dagens vikt var ju inte så rolig men idag skyller jag på att det "bara är så ibland" 
Kram till alla som antar utmaningar :-)



2 kommentarer:

  1. Oh, armhävningar, det borde jag verkligen träna på. Började med den där 100 pushups-utmaningen för ngt år sedan och klarade 45, sen kom annat emellan, som det så ofta blir. Nu klarar jag väl 10, men då är jag totalt slutkörd efteråt!

    SvaraRadera
  2. Det är bara till att börja om :-)

    SvaraRadera