Whole30

LilySlim Weight loss tickers

lördag 1 oktober 2011

Viktminskningsfasen dag 233 och dag 53 på utmaningen

Idag har vi haft huset fullt med barn och barnbarn som har firat makens födelsedag.
Det har alltså varit full fart hela dagen :-)
Mycket träning för armarna har det blivit.

Fick samtal från en farmor. Hon hade fått sin utlovade leverans av barnbarn idag. Dubbel leverans var det. Är inte det lite fusk? ;-)
Mor, far, storebror, nyfödda samt farmor mår bra :-)


Jag är trött men tänker ändå sitta i soffan och se "Sagan om ringen"...igen ;-)

Checklista för utmaning
  • Dieten - Kalas med allt vad det innebär
  • Fysisk träning - Lyft med små och med lite större barnbarn.
  • Mental träning - Kramas med barnbarnen.
  • Mot målvikt - Absolut...nästa vecka

Ny påfyllning så ikväll får alla en kram ;-)


4 kommentarer:

  1. Vi är nästan lika gamla, har samma mål (Dukanmetoden och målvikt) och samma humor, men det skiljer med att du har barnbarn och jag har bara barn.
    Du får troligen mer motion av dina barn och barnbarn än jag av mitt barn, men det bjuder jag på, för du är så go och rar!
    Svar: Jag tror vi klarar av att köpa bilen, hoppas att jag klarar av att köra den också.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    jag är en tonåring som skulle behöva lite hjälp av dig... jag har försökt bli av med dessa extrakilo ett tag nu. med lchf. Vilket inte har funkat för mig alls sista tiden. har till och med gått upp en del. tyvärr..

    så hittade jag detta om dukan på din, och så många andras, bloggar. Men det är en del grejer jag inte förstår riktigt... jag vet att man ska äta endast protein i attackfasen, och fettsnåla produkter osv.. men hur är det med kolhydraterna? tex. i lättyogurt som vissa äter är det ju en del kolhydrater i. I LCHF gick man efter inte mer än 5g kolhydrater/100g. finns det något sånt mått här så man inte flyger iväg på för mycket kolhydrater i kesella, yogurt, osv?

    tacksam för svar!

    SvaraRadera
  3. Amonazon - det betyder bara att jag började lite tidigare ;-)

    16-åringen - det är mycket som är konstigt när man går över från LCHF men det är bara att tänka om :-D

    SvaraRadera
  4. till 16-åringen
    Jag har svarat i en kommenter.

    SvaraRadera