Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 4 november 2011

Omstart viktminskning dag 29 och dag 89 på utmaningen.

Städa, städa varje fredag och så varje jul, det tycker jag är kul.

Började dagen med att fixa frukostdisken, lägga i lite tvätt i maskinen och bädda innan jag började damma och dammsuga hela övervåningen. När det var klart gick jag en 30 minuter lång promenad och idag gick jag snabbt.
Alltså, nu har det blivit fart på kärringen :-)

Så kom sonen upp och ville se något på tv:n men plötsligt hade vi inget att se. Han och jag ser ju på doktorn och i går såg vi färdigt sista avsnittet på säsong 6 så nu står vi här och vet inte vad vi ska se. Vi får väl försöka hitta en ny serie till oss. Maken och jag ser ju husfruarna och även om vi lyckas se flera avsnitt varje dag så har vi ändå ganska mycket kvar att se. Tur att jag inte blir av med alla serier samtidigt :-)

Idag har jag skött maten
  • Frukost - 2 kokta ägg, en galett, vatten, te och vitamintablett
  • Lunch - omelett och tonfisk
  • Middag - taco

Checklista för utmaning
  • Dieten - Det går ganska bra just nu.
  • Fysisk träning - 30 minuter promenad och städning
  • Mental träning - Funderat på hur mycket det mentala påverkar vikten. 
  • Mot målvikt - Jag tror det ;-)
Nu ska jag se om maken känner för att titta på tv en stund.

Kram till alla som har städat i dag.

1 kommentar:

  1. Jag blev nog utan kram idag, för jag har inte städat idag. Röjt lite på diskbänken såklart, men det räknas liksom inte, det gör man ju varje dag för att få plats att tillreda dagens dagliga Dukanmat.
    Du verkar ha fått in flytet nu, tuffar på bra.

    Kramar från en som gått in i konsolideringsfasen idag

    SvaraRadera