Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 3 november 2011

Omstart viktminskning dag 28 och dag 88 på utmaningen

Ja, som rubriken visar så har jag alltså kommit på att jag måste sköta mig på alla sätt.
Det räcker inte med att bli smal innan sommaren :-) Jag måste också må bra både fysiskt och psykiskt.

I dag gick jag ut och gick helt själv. Jag stoppade en cd-bok i örat och traskade iväg. Det är väl första gången på många år som jag går ut själv. Jag har problem med min balans och har länge känt en osäkerhet när jag går själv men jag är ju inte längre bort än att maken kan hämta mig och jag blir liggande någonstans. Det är ytterligare en fördel med en liten ort :-)
Jag var i varje fall ute i en halvtimme och jag snubblade inte en enda gång.



Maten funkar också den som den ska.

  • Frukost - 2 kokta ägg, en galett, vatten, te och vitamintablett
  • Lunch - massor med pålägg och keso :-)
  • Middag - kycklingsallad


Checklista för utmaning
  • Dieten - Jag sköter mig ganska bra.
  • Fysisk träning - 30 minuter promenad är 10 minuter mer än vad Dr Dukan föreslår.
  • Mental träning - Sitta i soffan och se på doktorn utan att ha dåligt samvete.
  • Mot målvikt - Absolut!!! Innan sommaren ska jag vara smal :-)

Kram till alla som har tagit en promenad.

3 kommentarer:

  1. Jättebra! :D

    Jag tror som du, att det inte räcker med att bli smal, man måste ju må bra med! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska ut på min första promenad alldeles strax, men jag tar emot kramen och du får en tebaks.

    Svar: Tack, jag överlever nog. Det var samma visa förra året, kör alltid ihop sig runt årsskiftet.
    Jag sa faktiskt NEJ till ett uppdrag senast i onsdags, det kändes bra.
    Och jag har förvarnat projektledaren i god tid, så om det går åt pipsvängen ska de inte kunna anklaga mig för någonting.

    SvaraRadera
  3. mycket av viktminskningen sitter i psyket =) Kämpa på!! Kram

    SvaraRadera