Whole30

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 20 april 2011

Viktminskningsfasen dag 74

Har ni läst i nya Amelia Kropp & Skönhet?
I den finns det en artikel om den nya stjärnan på bantningshimlen. Kändisar som Jennifer Lopez och Giselle Bundchen är visst stora anhängare till den. Den heter Dukan-dieten!!!
Det är ett reportage om en tjej som har testat dieten i 2 veckor. Hon har gått ner 2.7 kg men tycker att en proteindag i veckan resten av livet verkar för jobbigt. Till och med professor Rössner har uttalat sig. Han erkänner att proteindieter fungerar och att man vetat det i 20 år men att det är för krångligt att följa en sådan diet. Han säger att det är svårt att veta var vikten är om 2 år och då undrar jag bara...Hur många viktväktare har börjat om gång på gång för att de har gått upp i vikt igen. Det är ett livslångt åtagande där man måste tänka sig för i framtiden. Så, vad är skillnaden? Jo med Dukan kan jag äta normalt större delen av tiden men EN dag i veckan måste jag tänka mig för och det gör jag genom att äta protein den dagen.

Handuppräckning alla som tycker att livet är lättare när man vet vad man kan äta för att gå ner i vikt! Min hand är uppsträckt till taket!
Tjejen i reportaget hade nog inget besvär av någon övervikt innan kan man ana. För om man inte kan tänka sig en proteindag i veckan resten av livet för att trivas med sin vikt så har man nog inte haft några större problem innan.

Jag tycker i varje fall att Dukan-dieten är hur lätt som helst att följa. Ja, jag har trillat dit på lite fusk då och då men jag går ju ner i vikt och har gjort det ända sedan jag började...litet undantag när jag gick upp 0.2 kg en vecka men det är väl försumbart. Jag äter massor med god mat och jag känner sällan sug efter något. Man får tänka om lite när det gäller det här med frukt och grönsaker men det är ju bara under en viss tid. Meningen är ju att man så småningom ska hitta tillbaka till ett sunt sätt att äta.
Handen på hjärtat, om jag hade ätit sunt hela tiden så hade jag inte behövt Dr Dukan nu.

Min dag har varit enkel. Ägg och galett till frukost. Omelett med tonfisk till lunch och till middag åt jag kycklingfilé och tzatziki. GEM!!! Gott, Enkelt och Mättande.
Tog en rask promenad i det vackra vädret. Vilken skillnad dessa kilon har gjort hittills. Jag orkar gå! Jag känner att jag har fått möjligheten till ett helt nytt liv tack vare Dr Dukan.

Nu tänker jag plocka i ordning i köket och sedan ska jag nog ägna en stund åt nagelvård.
Kram till alla som har upptäckt att jeansen sitter för hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar