Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 3 maj 2012

Jobbar igen

så då har jag äntligen tid att blogga.

I går var en sån där dag som bara går i ett så då var datorn knappt igång.
Började med att jag skulle plocka ur diskmaskinen.

De små hade ju varit här så när plastburkar skulle ställas in så ramlade allt i skåpet ut! Jag försökte få ordning på det men det slutade med att alla burkar åkte ut igen och när skåpet ändå var tomt var det läge att torka ur det.
Sagt och gjort, i ett nystädat skåp plockades alla burkar in och jag insåg att det var nog på tiden att andra skåp också torkades ur...
men utsidorna kändes inte fräsha så jag började i den ändan i stället :-)



Såpa, trasor, hink och stege plockades fram och så var det bara att sätta igång....
Då började telefonen ringa....
Tillbaka och upp på stegen och torka ovanskåpen....
Då ringde telefonen.....
Tillbaka och upp på stegen för att torka listerna...
Då ringde telefonen...

På eftermidagen hade jag lovat att åka med kompis till närliggande samhälle en sväng för viktigt ärende.
Hann precis hem och fixa lite mat innan det var dags för HLR-utbildning.
Lite kaffe fick jag i mig innan det var dags för styrelsemöte.
På väg hem passade jag på att handla lite som saknades i skåpen.
Lagade massor med mat inför jobbdagar och sedan var det bara att slänga sig i säng.

Ja, ni fattar va?!
Stegen, hinken och trasorna står kvar i köket
för jag hoppas hinna färdigt på fredag :-)

Idag hann jag inget eftersom jag fått tid för nya naglar och det är viktigare än rena köksluckor ;-)
Nu sitter jag här i lugn och ro.
Läser lite bloggar, fikar och hinner med ett och annat ord på WF.

Lite jobb ska jag väl också hinna med ;-)

Kram till alla som inte hinner allt.

4 kommentarer:

  1. Du har alltid så roliga bilder, vart får du alla ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar bilderna. Det ligger många långa stunder vid Internet för att hitta passande bilder till inläggen...jag borde nog börja med bild och anpassa text men det är inte lika roligt ;-)
      Kram

      Radera
  2. Det låter som när jag får för mig att starta nånting, hemma alltså, på jobbet är det av någon anledning mer strukturerat.
    I min trädgård står krattan framme, löv och grenhögar överallt, ser inte alls mer städat ut än när jag började med projekt trädgårdsstädning.
    Men i helgen ska högarna bort, det ska maken få veta.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste nog också meddela maken vad som behöver bli gjort i helgen ;-)
      Kram

      Radera