Whole30

LilySlim Weight loss tickers

måndag 18 februari 2013

Arbetstid

spenderad på att blogga :-)

Det var så länge sedan jag tog mig tiden att ta rast på jobbet så jag tänkte att ikväll var ett bra tillfälle.
Alla rapporter är klara och är dessutom helt självförklarande.

Dagens vägning var visst också självförklarande.
När man lägger till mejerier så är det tydligen inte så himla ovanligt att man "tar i" lite för mycket.
Och inte nog med att det bara var ett halv kilo mindre på vågen....
jag har ont i magen idag inklusive hatad halsbränna.

Jag har alltid trott att det som botar min mage är grädde i olika former men efter helgen så inser jag att det kan vara grädde som är boven....
lite som att huvudvärkstabletter ger huvudvärk.

Nu tänker jag gå tillbaka till strikt Whole30 tills magen är bättre och så får jag ta det väldigt försiktigt med mejerier hädanefter...
utom på söndag för då ska vi på tjejlunch.

Det blir italiensk brunch och den vet jag, av erfarenhet, kan innebära en del ostar och dylikt men då får jag vara desto bättre under resten av veckan.
Jag vill inte ha ont i magen efter en dag ute.
Det kan ingen mat i världen vara värd.


Maten idag har jag inte fixat så bra.
Frukosten var ju givet med ägg och bananplätta.
Lunchen var lika lätt för det fanns rester av kycklinggrytan.
Problemet blev som vanligt vad jag skulle äta på jobbet.
Det blev lite ägg och ytterligare en banan. Inte det mest optimala men bättre än något dåligt alternativ.

Nu finns det kunder att ta hand om, kassa att stämma av och hopplockande av mina papper innan det är dags att gå hem.

Kram till alla som har alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar