Whole30

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 24 april 2013

FRG och SVBK

är vad jag för tillfället ägnar mina tankar åt.

Var i väg på styrelsemöte i går och känner att det är härligt när mer och mer människor lägger tid på ideellt arbete. Det behövs att så många som möjligt engagerar sig så att vårt samhälle kanske blir lite tryggare.

Trygg börjar jag känna mig på mitt jobb också.
Nya chefen "skvallrade" idag och sa att vi i receptionen fått massor med beröm igår på föreningens årsmöte och det känns bra.

Känns bra gör  även kroppen efter ett långt besök hos underbara Malena. Hon har knådat och tryckt på ömma muskler så nu har jag så där mitt emellan ont och skönt. Men jag vet ju att jag mår bättre redan i morgon så det är helt klart värt det.

Bättre hoppas jag även att alla vi med Fibromyalgi kommer att må så småningom.
Med genombrott inom forskningen så finns det kanske en möjlighet.
I och med artikeln i Aftonbladet väcks det hopp i ömma kroppar och trötta själar. Tänk vad ett erkännande skulle göra mycket för att återupprätta självkänslan för alla som under många år bara betraktats som lata och gnälliga. Att benämnas SVBK är förnedrande och tär på redan trasiga hjärtan.
Nu kan vi bara hålla tummarna att det verkligen blir något av detta....kanske inte så mycket för oss gamlingar men för alla människor som i framtiden kanske drabbas finns det i varje fall hopp.



Nu ska jag sova så att jag orkar jobba även i morgon.

Kram till alla som hoppas. Och en extra kram till kompis som flyttar i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar