Whole30

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 17 augusti 2011

Viktminskningsfasen dag 192 och Dag 10 på Utmaningen

Huset är väldigt tyst idag.
Saknar goa kramar från de små och mest saknar jag att lyfta ner ;-)

Jag brukar säga till folk som får sitt första barn att inte blinka för nästa gång tar de små studenten och nu är snart min minste där. Han börjar första året på gymnasiet i morgon!
Tiden går så fort!

Ja, tiden går fort!
Idag har vi redan gjort en tiondel av utmaningen!
Och det är bara att kämpa på.

Min dag har varit en ganska bra Dukandag.


Till frukost åt jag ägg och galett. Lunchen blev lite keso och massor av kalkonskivor.
Fikat idag blev mer keso och mer kalkonskivor och till middag gjorde jag kyckling och till det åt jag lite tzatziki. Låter kanske som en tråkig matdag men den passar mig perfekt idag.

Jag fick inspiritation att gå ut på Dukan-sidan och se hur många dagar till jag ska hålla på med viktminskningsfasen och där stod att jag skulle vara klar den 27 december. I år!!!

Curve
Där ska jag förstås väga lite mer än min målvikt men under 63 kilo känns ändå ganska okay. Jag är ju inte precis 20 år längre och det är inte snyggt om man blir för mager....för mager låter väl härligt ;-)
Bäst med kurvan är ändå att om jag tillåter lite mer kilon på vågen så kan jag vara klar före jul och då kan jag börja om i januari ;-)
Låter som en bra idé!

Det var den positiva delen av dagen för någon motion har jag absolut inte haft lust med idag.
Är nog lite tröttare idag än vad jag vill erkänna och har mest suttit i soffan. Jag skyller på yngste sonen som hela tiden absolut vill se fler avsnitt av "House".

Checklista för utmaningen
  • Dieten - check, Helt rätt :-)
  • Fysisk träning - hmmm, jag får hitta på något sätt att ta igen dagens missade del...eller så struntar jag i det och kallar detta för min vilodag ;-)
  • Mental träning - Att inse att tiden rinner iväg.
  • Mot målvikt - check, klart att jag är på väg :-)


Kram till alla som tar sig en vilodag ;-)

5 kommentarer:

  1. Men va skönt! jag blir faktiskt lite nyfiken på den där dukan... jag ska kolla upp den nu med en gång!

    SvaraRadera
  2. Första dagen på gymnasiet.. ja, det är stort! Krama honom lite extra! :D

    Tänk, jag som tycker att "snart är det ju jul"! Tänk vilken fin julklänning du kommer kunna ha i år! Och nyårsklänning!

    SvaraRadera
  3. Jag blundade lite och vips visar det sig att min lilla skrutta ska börja i 5'an på måndag. Det känns som alldeles nyss vi hade inskolning i förskoleklass.
    Innan jul känns väl som en bra målsättning, så du kan njuta av både ditt och datt till jul och nyår.

    SvaraRadera
  4. Första dagen på gymnasiet låter härligt! Vad blev det för linje?!

    Själv ska jag ju bli gymnasielärare och älskar "åldern" på eleverna där:)

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Räkan: Det tycker jag du ska göra...det är enkelt och effektivt.

    Ealina: Jag ska ha någonting åtsittande ;-)
    Frestelsen att äta för mycket är nog mindre då.

    Amonazon: Det är på ungarna vi ser att vi blir äldre ;-)

    Sandra: Han har börjat TE-programmet. Visst är det en härlig tid. Å andra sidan så tycker jag nog att alla åldrar på barnen är en härlig tid :-)

    SvaraRadera