Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 25 januari 2013

Whole30 dag 23 och 24

Dagen igår var en sådan där härlig dag.

Började morgonen med kokta ägg och lite grönsaker och ganska mycket kaffe.
Hastade runt och bäddade och barnsäkrade för det var barnbarn på väg till mig.



När de väl anlänt och skaran kramats både länge och väl så försvann dottern in för att plugga lite och äldste sonen (som hon varit smart och tagit med) lekte med mig och alla busungarna.
Lillprinsen hittade lite bus att göra och Tornadon var genast med på noterna. Nu har dessutom Smilfinken börjat gå så man får se upp mest hela tiden :-)

När vi ätit lunch bestående av kycklingfiléer, röra på stekta champinjoner och tomater samt massor av grönt, åkte de hem och jag åkte till jobbet.
När jag kom till jobbet fanns det glada miner för jag skulle fixa lite för kollegor...då är man eftersökt :-)

Sedan fanns det inte en enda stund som jag var själv.
Först jobbade jag ihop med en av kollegorna. Sedan kom underbara NagelAnnika och vi satt och pratade en lång stund....Förresten så fyller hon år idag så grattis till henne.

Så kom en av cheferna och ville ha lite hjälp och det kan man ju inte gärna säga nej till ;-)
När det var klart började annan personal turas om att sitta hos mig och den siste gick inte förrän jag hade räknat ner kassan och höll på att släcka ner allt. Men vad gör väl det...dagen var så härlig att nästan alla uppgifter var roliga.

I dag skulle jag städa och fixa lite här hemma men jag hamnade i telefon nästan hela dagen...folk som ringde och behövde hjälp....andra som skulle hjälpa mig och när maken kom hem så insåg jag att jag inte var klar att åka att handla ännu.

Och handla behövde vi för kylskåpet ekade läskigt mycket efter frukosten.
Äggen räckte inte till lunch så det blev lite för mycket banan och för lite proteiner.
Däremot så åt vi mycket protein och massor med grönt till middag så det får jämna ut sig :-)

Vi har förresten sett "Hypnotisören" och jag blev ganska besviken. Jag fattar att de inte kan ta med alla detaljer i filmen men jag tyckte det handlade alldeles för mycket om Eriks förhållande och för lite om allt läskigt som finns i boken.

Nu är det dags för mig att krypa till kojs.
Kram till alla som hjälper andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar