Whole30

LilySlim Weight loss tickers

lördag 16 april 2011

Viktminskningsfasen dag 70

I dag har jag inte fått gjort något vettigt alls. Maken och jag har precis sätt färdigt på en gammal sci-fi film som var bland det sämsta jag sett på länge. Plughead hette den och om ni är intresserade av sci-fi så se en annan. Inte ens jag tyckte det fanns något minnesvärt i den. Får nog hitta något bättre att se i morgon.

Däremot så har maten varit av betydligt högre kvalitet i dag. Eftersom det är helg så blev det äggröra och kalkonbacon till frunch. Till mellanmål blev det en galett och till middag hade jag tagit fram en älgstek. Om jag får säga det själv, och det får jag, så var den tillagad helt perfekt. Till den serverades det broccoli och lite fetaröra. Jag är himla glad att det finns kvar till morgondagens middag. Återigen tackar vi en svärson för middagen :-)

Nu ska jag se om jag kan skriva ihop en påskbuffé som både vi och alla barn och barnbarn kan tycka är god. Finns ju väldigt mycket som vi här hemma kan äta men vill inte göra för mycket som frestar oss att fuska. Det enda jag vet är att jag måste göra är en Janssons och ett par olika gratänger. Bland annat en purjolöksgratäng som är stora barnens favoriträtt. Om någon känner för att komma med bra tips så är jag tacksam för det.

Nu önskar jag alla en skön lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar