Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 29 april 2011

Viktminskningsfasen dag 83

Så var det då ytterligare en dag med massor av fusk :-(

Började dagen med ägg och galett och hade ingen aning om att dagen skulle bli så frestande.

Åkte med yngste sonen till stora staden där vi mötte upp med äldre sonen. Tillsammans handlade vi lite nya kläder till den yngste och lite bra-att-ha grejer till den äldre. Så kom vi till fikan och där var det alltså frestelserna började. Morotskaka!!! Jag är helt okej med min Dukanmorotskaka men idag var det alltså en helfet kaka med massor av läskiga kolhydrater i. Det var den godaste varianten jag ätit i mitt liv!

Nu var jag i varje fall inte hungrig längre så yngste sonen och jag åkte mot hemorten igen och väl där så föll vi båda för McD. Så himla pinsamt, alltså :-) Till middagen var jag betydligt mer skärpt och åt kycklingfilé och tzatziki.

Ja,ja så dumt det blev...jag som inte skulle fuska på jättelänge. Nu vågar jag väl inte ens gå och lägga mig med tanke på hur ont i magen jag kommer att få. Dessutom blir det ju till att jobba mot sötsuget...igen! För att göra allting ännu värre så har jag inte orkat med varken promenad eller crosstrainern idag.

Men jag har fått min startlapp från Vårruset i dag. Jag som i mitt gamla liv inte en kunde ta mig upp från källaren längtar efter att få ta mig runt banan bland alla andra flåsande och svettandes kvinnor.

Klapppåaxelnkram till alla som idag har glatts åt vågen. Till alla andra skickar jag en tröstekram.
I morgon är det en ny dag med nya möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar